.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت الله مكارم:غیبت کسی که دروغ می گوید و به وعده هایش عمل نمی کند جایز است

آیت الله ناصر مكارم شیرازی پیش از آغاز درس خارج خود كه در مسجد اعظم قم برگزار شد، ابراز داشت: در ابتدای انقلاب كه صحبت از صدور انقلاب بود برخی از دشمنان ما این مسئله را بزرگ كرده و گفتند ایران می‌خواهد با حمله نظامی به همسایگان خود آنها تحت سلطه در آورده و ادامه به سراغ دیگر كشورها برود كه امام(ره) در پاسخ به آنها فرمود منظور ما صدور انقلاب از طریق فرهنگی است نه نظامی.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: اگر در بازارهای ما احتكار و تقلب، درادارات ما ارتشا ومعطل كردن مردم و در رسانه‌ها دروغ و تهمت نباشد و دولتمردان ما به وعده‌های خود عمل كنند انقلاب صادر خواهد شد.

وی با بیان اینكه منظور از صدور انقلاب الگوسازی است، تصریح كرد: اگر جهان ببیند كه در سایه انقلاب اسلامی جامعه‌ ای اخلاقی و درحال پیشرفت به وجود آمده است انقلاب صادر می‌شود و در تاریخ هم بارها دیده‌ایم كه اسلام توسط بازرگانان عامل به اسلام گسترش یافته است و مردم با مشاهده رفتار اخلاقی آنها به دین اسلام ترغیب شده‌اند.

مكارم افزود: عكس این مسئله نیز ممكن است و اگر مردم ببینند انقلاب شده اما وضعیت تغییری نكرده است از آن رویگردان می‌شوند و به این ترتیب انقلاب حتی در داخل كشور هم گسترش پیدا نمی‌كند.

وی خاطرنشان كرد: هرگاه مردم دنیا مشاهده كنند كه مردم ایران در اثر انقلاب به جامعه سالم دست یافته‌اند انقلاب به سهولت صادر می‌شود كه این بهترین مصداق صدور فرهنگی انقلاب است كه همه نیز بر آن صحه می‌گذارند و مشكلی نیز برای آن وجود ندارد.

تلاش وهابیت جهت تخریب شیعه به تضعیف اسلام منتهی می‌شود

این مرجع تقلید با اشاره به راه اندازی سایت‌ها و شبكه‌های ماهواره‌ای فراوان درجهت تبلیغ برعلیه شیعه اظهار داشت: می‌دانیم كه پشت صحنه این رسانه‌ها، وهابی‌های متعصب و صهیونیست‌ها قرار دارند كه به شدت از پیشرفت شیعه به وحشت افتاده‌اند.

آیت الله مكارم اظهار داشت: این‌ها عده‌ای را مأمور كرده‌اند كه كتب شیعه را مطالعه و نقاط ضعفی را خارج كنند تا با تبلیغ آنها مانع از گسترش شیعه شوند.

وی با بیان اینكه ما از غیر مسلمانان توقعی نداریم خطاب به علمای وهابی ابراز داشت: شما از ما عیب جویی می‌كنید و ما نیز در مقابل، جواب را شما را می‌دهیم كه نتیجه این كار می‌شود اجماع مركبی بر نفی اسلام چرا كه دیگران با دیدن این نزاع می‌ گویند از این اختلافات مشخص است در اسلام خبری نیست.

مكارم شیرازی با اشاره به تأكید برخی وهابیون بر اعتقاد شیعه به تحریف قرآن تصریح كرد: ما بارها تأكید كرده‌ایم كه شیعه معتقد به تحریف قرآن نیست اما شما با اصرار بر این مسئله اصالت قرآن را زیر سئوال می‌برید.

وی با دعوت علمای تمامی مذاهب به عقلانیت اظهار داشت: بیاید دست به دست یكدیگر بدهیم تا اسلام پیشرفت كند نه این كه یكدیگر را مورد حمله قرار دهیم كه این كار كاملا خلاف عقل است.

انسان دروغگو جایزالغیبه است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با قرائت حدیثی از امام صادق(ع) گفت: امام می‌فرماید اگر انسانی دروغ نگوید، به مردم ظلم نكند و از خلف وعده بپرهیزد می‌توان او را عادل و شخصیتش را كامل دانست كه چنین فردی غیبتش جایز نیست و حتی دوست شدن با او واجب است.

آیت الله مكارم تأكید كرد: در احادیت ما به مواردی اشاره شده است كه اگر تنها به یكی از آنها توجه شود دنیا كاملا تغییر كرده و گلستان می‌شود. در این هنگام یكی از شاگردان از ایشان سئوال پرسید كه آیا می‌توان غیبت فردی را انجام داد كه برخلاف این ویژگی‌ها عمل می‌كند؟

آیت الله مكارم در پاسخ گفت: كسی كه علنا دروغ می‌گوید، به وعده‌های خود عمل نمی‌كند و به مردم ظلم روا می‌دارد متظاهر به فسق است، غیبت او جایز است./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.